Freedom Flotilla Coalition and Ship to Gaza

Gazas blokade betyder en total undertrykkelse af næsten to millioner palæstinensere i det, der kaldes »verdens største fængsel«. Fiskeri, import og eksport er umulige, hvilket gør arbejdsløsheden høj. Fornemmelsen af håbløshed vokser blandt de indespærrede mennesker i Gaza. Modsætningen mellem befolkningen i Gaza og besættelsesmagten Israel gør, at truslen om krig øges. En krig der vil kræve tusindvis af ofre.

Håbet er at en international reaktion, som i øjeblikket manifesterer sig i de fire både, der sejler for fred og forsoning vil kunne bryde blokaden og give befolkningen i Gaza en smule håb. Vi håber, at budskabet om fred vil gå i opfyldelse. Bådene er en gave til Gazas folk.

————————————————————————————-

Israelsk militær dræbte mandag d. 14. maj 2018 flere end 50 palæstinensere og sårede over 1.200, der demonstrerede mod Trumps beslutning om flytningen og åbningen af den amerikanske ambassade i Jerusalem i strid med international ret

Vi må på det kraftigste tage afstand på drabene af civile demonstranter, journalister og sundhedspersonale som Israel udførte i april og maj.

Følg armadaen her: https://shiptogaza.se/sv/om-ship-gaza/arkiv

Freedom Flotilla Coalition and Ship to Gaza – læs mere her:  https://shiptogaza.se