Enhedslisten Frederikssund har valgt spidskandidat til efterårets kommunalvalg.

Enhedslisten Frederikssund er nu klar med de første 4 kandidater til efterårets kommunalvalg.

På partiets opstillingsmøde blev Rasmus Petersen valgt som spidskandidat. Rasmus arbejder som pædagog, bor i Frederikssund og er familiefar til 2. Rasmus afløser Pelle Andersen-Harild, der ikke genopstiller, da han mener at Enhedslistens regel om 8 år for valgte i Folketinget også bør gælde byrådsmedlemmer.

På opstillingsmødet var der fokus på klimaforandringer og vores pressede natur, hvor arter og levesteder forsvinder. Enhedslisten vil arbejde for bæredygtige løsninger, f.eks. varme fra jorden, havvindmøller, bedre kollektiv trafik, økologi og vi vil fortsat arbejde for at bevare og genoprette naturen.

Også borgernes rettigheder i kommunen blev debatteret. Under overskriften »En borger – en sagsbehandler« vil Enhedslisten arbejde for, at borgere med problemer ikke ustandselig skifter sagbehandler og dermed får en meget lang sagsbehandlingstid, hvor borgeren må vente og vente på afgørelse i sociale sager. Ligesom der må gøres op med de mange klagesager over kommunens afgørelse i forhold til støtte og hjælp. I 2019 var der f.eks. 8 klagersager over Frederikssund kommune ud af 61 klagersager på landsplan og kommunen blev underkendt i de 6.

»Jeg er stolt over den tillid som medlemmerne har vist mig. Jeg vil arbejde benhårdt for Enhedslistens politik i byrådet«, siger Rasmus, som glæder sig til at slå et slag for den grønne omstilling og flere hænder til velfærd.

Ud over spidskandidaten blev Ulrik Goos Iversen fra Jægerspris og forstander på Baunehøj Efterskole valgt som nr. 2 på listen, mens Erik Andersen fra